Menü Bezárás

Fertőmeggyes strand: Szakértőkkel tesztelve!

Sokszor téma volt már, hogy vajon milyen a Fertő tó túloldalán egy strand. Évek óta, többen kifogásolják, hogy nálunk (fejlesztések ide vagy oda) a gyermeknek nyújtott fürdőzési lehetőségek, bizony hagynak kívánni valót maguk után. Kíváncsiak voltunk, vajon mi a helyzet Ausztriában, ahol szintén a Fertő tó vize mossa a partot.

Az Ikvahír ellátogatott a „túlpartra”, a cél Fertőmeggyes (Mörbisch) volt, és hogy ne csak felnőtt fejjel mérjük fel a különbséget, vittünk magunkkal két kissrácot is, mint megbízott „Ikvahír szakértőket”. Sopronkőhidánál a Páneurópai Piknik felé vezető úton indultunk, innen kb. 35 km. megtétele után értük el célunkat. Fertőmeggyes (Mörbisch) főutcáján egy tábla jelzi, hogy merre is keressük az „élményt”, így egy jobb kanyar után már a célegyesben is voltunk. Hasonló a bekötőút, mint Fertőrákoson, ami kivezet a strandig, bár sokkal jobb minőségű és szélesebb. (Na jó, gondozottabb is!) De ami az igazi különbséget jelenti, az a külön kerékpáros út, amire látszik, hogy nagy gondot fordítanak, helyenként egy pihenővel megfűszerezve!

Nagy (és ingyenes) parkoló fogad minket, digitális járműszámlálóval és sok árnyékos hellyel. A parkolóhoz viszonyítva, baloldalon a szabadtéri színház hatalmas komplexuma látható, ahol a bemutatott darabok látványelemeibe a Fertő tó vízfelületét is előszeretettel beépítik. Az idén bemutatott színdarabról (és részleteiről) az alábbi linken sok információt lehet találni:

Középen a strand helyezkedik el, ami jövetelünk célállomása, és közvetlenül mellette, jobboldalon a kikötő! Innen a sétahajók menetrendszerűen közlekednek, és a kerékpárosokat is szeretettel szállítják. (Persze, hogy bringával együtt!)

Na de lássuk, hogy mi a helyzet a strandon!

Kártyás beléptető rendszer van, amit a kasszánál vásárolhatunk meg! (Fontos megőrizni, hiszen ezzel is tudunk kijutni akár napközben is, ha a kocsiban maradt volna valami, de távozáskor is szükség van rá!)

Csak, hogy pár árat említsek, egy egész napos felnőttjegy 4.50 €, gyerekeknek 6 éves korig ingyenes, az felett 14 éves korig 2.50 €. Vannak különböző kedvezmények, ami Ausztriában megszokott. Főként a 13.00 és 16.00 óra utáni, kedvezőbb árú belépőjegy árakat emelném ki, de van lehetőség fürdőkabin és minigolfpálya bérlésre is!

A bejárattól járda vezet mindenfelé, ezt övezi a gondosan karbantartott fű, ami a helyi kertészek munkáját dicséri. Gyorsan letelepedtünk egy árnyékos helyre és „felkért szakértőinknek” adtuk át a terepet! A strand elején található a medencés részt vették irányba, ami amolyan igazi gyerekparadicsom!

Az egész medencés rész külön kerítéssel van leválasztva, ami dicséretes, hiszen az esetleg „szökésben lévő” gyerekek mégsem tudnak olyan könnyen bejutni a medencék világába. (Összesen 3 bejárata van ennek a résznek, és persze az úszómester is résen van!)

Az első pancsolót, talán nem is hívnám medencének, hanem inkább „Vizibonyodalomnak”!

A vízmélység változó, de a legmélyebb pontja is maximum 40 cm. Ennek a közepén természetesen ott van egy csúszda a srácoknak, ami nagy siker, és kitűnőre vizsgázott a maga egyszerűségével! Itt, ahonnan csak lehet, folyik a víz! Mint egy lestrapált vízcsőrendszer, olyan ez a „találmány”! Középen az emelvényen, két „automata” vízipuska is várja a gyermekeket, ahonnan könnyű célpont lehet apu vagy anyu is! Csillagos ötöst adtak tesztelőink ennek az „egységnek”!

Közvetlenül mellette már igazi medencét találunk! Nem is akármilyet! Egybefüggő, de mégis három részre osztott vizesblokk. Naná, hogy csúszdával!

A viszonylag hosszú csúszda, a gyerekrésznek megálmodott „harmadba” érkezik, ahol azonban a vízmélység 140 cm.!Ebből „átevickélhetünk”az általam csak „Örvénynek” elnevezett medencébe, ahol olyan erős mesterséges vízáramlatot hoztak létre, hogy körbe-körbe „utazhatunk”, úszás nélkül! Egyszerű, de jópofa! (Kisebbeknek hiába tudnak úszni, azért ajánlatos egy felnőtt felügyelete!)

A legnagyobb medencébe is a csúszdarésztől juthatunk el, amit mindössze egy „bólyasor” választ el az említettől, de itt már inkább a felnőttek élvezik a víz örömeit!

Kicsit lejjebb, a kerítésen kívül van még egy különálló kis pancsoló a legkisebbeknek. Itt egy „rögzített napernyő” ad némi árnyékot a picurkáknak, hiszen őket aztán tényleg gyorsan lekapja a nap!

Na de nézzük, mi a helyzet a Fertő tó közvetlen partján!

Oldalt egy kis sétány van a parton, ami akár esténként romantikus andalgásoknak is helyt adhatna, tényleg remek, tiszta és kultúrált!

Aki a természetes vizeket kedveli, hát itt megtalálja azt, amire vágyott! A fürdőzésre kijelölt részbe (ami mondjuk konkrétan nincs kijelölve) egy közös partszakaszon ajánlott bemenni, ott ahol a gyerekeknek is kijelölték a „ fürdőzési területet”. (Na nem úgy van kijelölve, mint nálunk, itt épített „fal” van!)

Ifjú „tesztcsapatunk” is kipróbálta a természetes vizet, elmondásuk alapján szintén minden rendben volt ezzel is, a víz alatti talaj nem kavicsos és nem is túl iszapos. Ameddig ők mehetnek biztonságos a vízmélység is! Körbenéztünk, hogy vajon mit találunk itt még, amikor észrevettünk egy hosszú hidat, ami egy kis szigetre vezet át! Vajon mit rejt a túloldal? Elindultunk. A hídról egyébként remek lehetőség nyílik megcsodálni a szomszédos színház díszleteit!

Átértünk a kis szigetre, ahol a napsütés szerelmeseinek van hatalmas területe! A gondozott gyep már megszokottá vált szinte, de a 30 méterenként zuhanyzó elhelyezés ismét csak dicséretet érdemlő! Innen visszatérve „táborhelyünkre” szemrevételeztük a játszóteret!

Egy nagy „Mászokáscsúszdáshajót” találtunk, ami ötletes és tényleg a strandképbe illő építmény. Szakértőink sok időt töltöttek az építményen, hiába keresve a hibát, nem találták! (Legalábbis ez volt a hivatalos indoklás a részükről a sokáig tartó tesztnek!)

Innen pár lépésre egy „drótkötélpályáslecsúszó” és egy „homokozóbázis” is van mászókával, hintával, ami nem nagy dolog, de az igazsághoz tartozóan megemlítendő! Ami természetesen az étteremre, a jégkrémesre és a pattogatott kukorica árusra is vonatkozik!

Kis „szakembereink” teljesen elégedettek voltak mindennel, értékelésük alapján, erre a stradra 5 azaz öt pontot adtak! (Maximális pontszám Fertőmeggyesnek, gratulálunk!)

Bár egy apró hiányosságot azért én észrevettem! Nem volt lángossütő! (pedig szeretem!) Ejnye-ejnye!

Összegezve, ha egy új strandra vágysz, és ötvözni szeretnéd a mesterséges és a természetes víz adta fürdőzési lehetőségeket, mindenképpen próbáld ki Fertőmeggyes (Mörbisch) lehetőségeit!

Ez is érdekelhet

1 Comment

1. Hajni

Valóban csodálatos a strand,tisztaság mindenhol.A belépőért mi 4 eurót fizettünk és a kerékpárokat is nyugodt szívvel hagytuk a strandon kívül.Aki úgy dönt,hogy bicajjal megy,annak nem kell többet tekernie,mint a fertőrákosi strandig,mert kb.13 kilométerre van mindkettő.Autóval is lehet arra menni,de csak a lezárt műút előtti jobbra kanyarodó földes úton,így jóval közelebb van.Érdemes megnézni a mediterrán hangulatú falut is,ami egy csodálatos,tiszta,virágokkal teli tengerparti hangulatot idéz.Mind ez tőlünk kerékpárral ,csupán 10 kilométerre.